17 Nisan 2013 Çarşamba

Mısır çarşısı ve Kapalı çarşı gezintimiz..

                                                  
                                                      Herkese merhabalarrrrr:)

Cumartesi günü hava mükemmeldi güneş yakıyordu insanı azıcıkda bunaltıcı gibiydi ama bu sene gerçekten çok uzun sürdü kış oyüzden özlemşim:)
Bizde bu güzel havayı fırsat bilip kendimizi dışarı attık, çok da iyi yaptık:)
Öncelikle Eminönüne gittik ve direk mısır çarşısına daldık gerçekten çok kalabalıktı turistlerde bizim gibi fırsat kolluyorlardı galiba:)

Bir baharat sever olarak kokular beni mest etti diyebilirim. Fotoğraf çekmek biraz zor olsada kalabalıkta bişiler çekmeyi başardım:)

Mısır çarşına yada Kapalı çarşıya gittiğimde içim kıpırdıyor heycanlanıyorum olur olmaz gülümsüyorum her adımda yaşanmışlıklar aklıma geliyor:)

Mısır çarşısında o güzel çinili kabartmalı tabaklar bayıldımmm..:)


Nargile şişeleri, burdakiler çok ihtişamlı olmasada ben beyendim ama daha ihtişamlı ve güzelleri mevcut. Çok da severim bir gün sizlere nargilenin yapılışı ve nargile içmenin raconunu anlatan bir yazıyla karşınızda olucam:)


Mısır çarşısındaki son durağımız Malatya pazarı oldu. Eşimde bir Malatya'lı çok şanslıyım kayınpederim her malatyaya gittiğinde bize o güzell Gün kurularından getiriyor bayılıyorum sizlerede tavsiye ediyorum.Özellikle eğer baş ağrısı çekiyorsanız taze kayısı,kuru kayısı veya hurmayı ikiye bölüp birkaç damla susam yağı ile iyice çiğneyerek yutmanızı tavsiye ederim birebir ağrı kesici yerine bunu deneyin derim en azından tamamen bitkisel...
Neyse Mısır çarşısından sonra hoooop Kapalı çarşıya geçiverdik.Kapalı çarşı Mısır çarşısına göre daha sakindi sadece giriş kapısı biraz kalabalıkta okadar.
Kapalı çarşı herkesin de bildiği gibi daha çok kuyumcuların olduğu bir çarşı ara ara başka dükkanlarda var elbette fakat genel olarak kuyumcu kaynıyor diyebiliriz:)

Burası çarşı içinde bir kuyumcu dükkanı ilk kapıdan girdiğinizde tam olarak karşınızda kalıyor. Bu kuyumcunun olduğu yer eskiden çok bakımsızdı ama restore edip çok güzel bir mekan haline getirmişler tebrik ediyorum onları gerçekten çok güzel olmuş.
Kapalı çarşının hala bir havası var ama bence buraya asıl güzelliğini veren şey bu eski doku tarihi anımsatıyor eskiyi düşünmenizi teşvik ediyor gerçekten çok hoş.


Daha yukarda da bahsettiğim gibi Kapalı çarşıda sadece kuyumcular yok, Gümüşcüler, Bakırcılar,Kandil satan dükkanlar,deri mağazaları,Çantalar falan falan falan....
Kandilleri çok seviyorum özellikle Çorlulu Ali Paşa Medresesindekilere bayılıyorum etraf bu kandillerle dolu çok hoş bir ortam inşallah birgün orayıda resmedip blogda yayınlarım:)


Son olarak bakırlarla bitiriyorum bu günki yazımı tarihi çarşılarımızı gezmeyi ve trih kokusunu, baharat ve tütün kosunu içinize çekmeyi hayal kurmayı istiyorsanız Kapalı çarşıyı ve Mısır çarşısını gezmenizi tavsiye ederim....

                                                  
                                                             LAZY QUEEN.....;)

0 yorum: