17 Nisan 2013 Çarşamba

SULTAN AHMET CAMİİ



                         Avrupa yakasına geçince hazır fırsatımızda varken de Sultan Ahmet Camine gittik iyiki de gitmişiz İmam hatipli arkadaşlarımızın yaptığı hat ve resim sergisinide görmüş olduk, sergiye geçmeden önce size Sultan Ahmet camii nden bahsetmek istiyorum biraz.
Sultan Ahmet Camii, 1609-1616 yılları arasında sultan I. Ahmet tarafından, Mimar Sedefkâr Mehmet Ağa'ya yaptırılmış. Avrupalılarca "Mavi Cami (Blue Mosque)" olarak anılıyor çünkü camide Mavi, yeşil ve beyaz renkli İznik çinileri bolca kullanılmış.Ayrıca yarım kubbeleri ve büyük kubbesinin içi de gene mavi ağırlıklı kalem işleri ile süslenmiş.Ayasofya'nın 1934 yılında camiden müzeye dönüştürülmesiyle, İstanbul'un ana camii konumuna ulaşmış.


Camideki resimler bukadar şimdi dışardaki o güzel sergideki yetenekli kardeşlerimin eserlerini görmenizi istiyorum. Fotoğrafları çekerken diğer turistlerde beni turist sanıp konuşmak istediler fakat ingilizcem pek iyi olmadığı için muhabbet etmek zor oldu biraz:))


Bunlarda İmam Hatip gençliğinin çalışmaları çok mutlu oldum bir imam hatip mezunu olarak gururum okşandı o tabloları görünce:) Tabloları o hafta son olarak sergiliyorlarmış ben çok beyendim sizlerinde görmenizi isterdim fakat malesefki kalkmış olması çok yüksek bir ihtimal:(
                               Hayırlı günler diler yazımı da burada noktalarım efendim :))
              
                                                                       LAZY QUEEN...

0 yorum: